Planeta dinozaurów: Obcy świat (3-ost.)

(Planet Dinosaur: Alien World)

FILM DOKUMENTALNY Wielka Brytania 2011   od 12 lat
W skrócie:Ostatnio został odkryty nowy gatunek drapieżnego dinozaura, polującego w oceanach epoki jury. Był groźniejszym mordercą od predatorów x.

Fascynująca seria prezentująca współczesną wiedzę dotyczącą czasów prehistorycznych i zwierząt, które wówczas zamieszkiwały Błękitną Planetę. W ostatnim dziesięcioleciu odkryto więcej nowych gatunków dinozaurów niż w ciągu ostatnich 200 lat. Dzięki najnowszym technikom komputerowym cofamy się setki milionów lat wstecz, kiedy Ziemię zasiedlały wielkie gady, a na ekranie ożywają najdziwniejsze istoty, jakie kiedykolwiek żyły na naszej planecie m.in. gigantyczny morski drapieżca predator X czy liczący ponad 33 metry argentynozaur.

W ostatnich latach najciekawszych odkryć w dziedzinie paleontologii dokonano w Chinach. Udało się potwierdzić znaną od 1996 roku teorię, która głosiła, że wiele gatunków dinozaurów posiadało barwne upierzenie służące ozdobie bądź walce. Na terenie Azji odkryto m.in. szczątki epideksipteryksa, drapieżnego dinozaura wielkości gołębia, olbrzymiego nielota gigantoraptora oraz niezwykłego xianglonga, pierzastego gada, który nie tylko opanował sztukę latania, lecz także doskonale umiał wspinać się po drzewach.