Planeta lasów: Australijski raj

(Jungle Planet: The Australian Paradise)

serial przyrodniczy Hiszpania 2017   od 7 lat
Reżyseria:Juan Antonio Rodríguez Llano, Ruiz Gordon
W skrócie:Największą wyspę świata, a zarazem odizolowany od reszty kontynent porastają wyjątkowe lasy. Do jego ekosystemu należą zróżnicowane gatunki zwierząt. Australia wciąż pozostawia wiele do odkrycia.

Ziemia ma różne oblicza. Można na niej znaleźć zarówno wulkany i górskie łańcuchy, jak i skaliste klify, wzburzone morza i wartkie strumienie. Jednymi z najbardziej różnorodnych ekosystemów istniejących na tej planecie są lasy. U progu trzeciego tysiąclecia Ziemię porasta aż o 70% mniej drzew niż w przeszłości. Większość lasów znikła w wyniku działalności człowieka. Te, które przetrwały, mają ogromny wpływ na równowagę ekologiczną całej planety. Lasy zamieszkują rozmaite gatunki, połączone siecią skomplikowanych zależności. Wśród olśniewającej scenerii drzew rozgrywa się spektakl życia. Aby ukazać wagę tego ekosystemu, twórcy programu zabiorą swoich widzów w podróż m.in. do Kalifornii, Hiszpanii, Maroka i Południowej Afryki czy na Kostarykę, Madagaskar i Borneo.

Największą wyspę świata, a zarazem odizolowany od reszty kontynent porastają wyjątkowe lasy. Rozwinęły się dzięki wilgotnemu powietrzu, które sunąc znad Pacyfiku napotyka na górską przeszkodę. Do ich wyjątkowego ekosystemu należą niezwykle barwne, zróżnicowane gatunki zwierząt. Australia, znana dopiero od 200 lat, wciąż pozostawia wiele do odkrycia. Wzdłuż wschodnich łańcuchów górskich stanu Queensland ciągną się najgęstsze wilgotne lasy równikowe. Z kolei najstarsze lasy deszczowe Daintree przetrwały w niemal niezmienionym stanie do dziś. Na tym obszarze można cofnąć się do epoki dinozaurów i śledzić kolejne etapy ewolucji roślin. Tereny te stanowią żywe archiwum przyrody.