Opis
Media społecznościowe stały się ważnym narzędziem promocji i reklamy. Od polityków do gwiazd muzyki pop, każdy chciałby widzieć olbrzymie i wciąż rosnące liczby polubień, odsłon i śledzących. Liczby te stały się wskaźnikiem akceptacji i wpływów, wiele osób jest więc gotowych wydać fortunę dla zapewnienia sobie popularności. Pojawili się sprzedawcy polubień na Facebooku i specjalne programy do generowania fałszywych fanów. Oszustw dopuszczają się początkujący artyści i znane gwiazdy, jak Lady Gaga, której portal muzyczny skasował 150 milionów odsłon, po tym jak wyszło na jaw, że są fałszywe. Wielkie koncerny kosmetyczne i odzieżowe płacą blogerom i vlogerom, by ci w swoich nagraniach kształtowali gusty klientów. Z każdą godziną na platformach wymiany filmów pojawia się 5 tysięcy godzin nowych wideo, a na jednym z najpopularniejszych portali społecznościowych 93 miliony nowych polubień.