Terror w przestworzach: Technical Meltdown (2)
(Terror in the Skies: Technical Meltdown)
W skrócie: | Współczesne samoloty są tak naszpikowane elektroniką, że wielu pilotów nadmiernie polega na systemach komputerowych. 1 kwietnia 2011 roku nad Arizoną w samolocie linii SouthWest doszło do dekompresji. |
---|
Oglądaj w telewizji
Data | Godzina | Stacja |
nie znaleziono żadnej emisji |
Opis
Dzięki nowoczesnym technologiom stosowanym w przemyśle lotniczym i udoskonalanym programom szkoleniowym podróżowanie samolotem powinno być bezpieczniejsze niż kiedykolwiek. Mimo to w XXI wieku wciąż dochodzi do groźnych sytuacji w powietrzu. Ich przyczyny są inne niż przed laty. Bywa, że winę ponoszą znudzeni piloci, którzy w zautomatyzowanym kokpicie tracą czujność. Na bezpieczeństwo źle wpływa również fakt, że współczesne linie lotnicze muszą sprostać oczekiwaniom klientów, którzy chcą podróżować szybko, tanio i bez względu na pogodę. W programie analiza katastrof oraz sytuacji, które mogły skończyć się tragicznie. Twórcy serii wykorzystują m.in. zdjęcia i filmy wykonane przez pasażerów.
W tym odcinku
Współczesne samoloty są tak naszpikowane elektroniką, że wielu pilotów nadmiernie polega na systemach komputerowych. Kiedy elektronika zawodzi, załoga często jest bezradna. 1 kwietnia 2011 roku nad Arizoną w samolocie linii SouthWest doszło do rozerwania się poszycia kadłuba i dekompresji. Pilotowi udało się awaryjnie wylądować. Szczęśliwie zakończył się również lot z Newark do Warszawy 1 listopada 2011. Siedzący wówczas za sterami kapitan Tadeusz Wrona wykonał manewr lądowania awaryjnego bez wysuniętego podwozia. 20 sierpnia 2007 roku na lotnisku Naha na Okinawie stanął w płomieniach boeing linii China Airlines. Śledztwo wykazało, że do eksplozji doszło wskutek splotu kilku różnych zdarzeń.